Indlæser
Indlæser
Generelle brugerbetingelser for den digitale tjeneste ”Ordrit” Version 1.1 af 19. januar 2021
1. Indledning
1.1. Ordrit er en digital tjeneste/platform, der via de sociale medier (ex. Facebook og Instagram) formidler kontakt mellem brugeren af Ordrit, og brugerens slutkunde i forbindelse med salg af brugerens produkter og tjenesteydelser.
1.2. Ordrit ejes og drives af Ordrit ApS, CVR-nr. 41 99 88 65 (i det følgende benævnt administrator). Disse betingelser er sammen med brugerens oprettelses bekræftelse det samlede aftalegrundlag for brugerens aftale med administrator i forbindelse med brugerens anvendelse af Ordrit.
1.3. Når Brugeren opretter sig som bruger af Ordrit, accepterer brugeren samtidig disse betingelser som gældende ved enhver anvendelse af Ordrit.
2. Brugeroprettelse
2.1. Alene erhvervsdrivende kan oprettes som bruger af Ordrit.
2.2. I forbindelse med oprettelsen på Ordrit er brugeren forpligtet til at oplyse fulde navn og adresse på brugerens virksomhed samt brugerens CVR-nr., tlf.nr. e-mail og tegningsberettiget person(er).
2.3. Ved oprettelsen indestår brugeren for, at de afgivne oplysninger er korrekte, præcise og fuldstændige, og brugeren forpligter sig til løbende at opdatere sine bruger oplysninger i overensstemmelse med de faktiske forhold.
2.4. Brugeren oprettes på Ordrit med et brugernavn og adgangskode. Disse er strengt eksklusive, og må udelukkende anvendes af brugeren, og ikke oplyses eller videregives til andre. Hvis brugeren får mistanke om, at andre har fået kendskab til brugerens adgangskode, skal dette omgående meddeles skriftligt til administrator, der herefter spærrer adgangen for at hindre misbrug. Brugeren vil herefter skulle oprette ny adgangskode. Brugeren bærer enhver risiko, og er overfor administrator ansvarlig for administrators tab i tilfælde af misbrug.
3. Anvendelse af Ordrit
3.1. Ved oprettelse af annoncer gennem Ordrit, indestår brugeren for at overholde den til enhver tid gældende lovgivning, herunder Forbrugeraftaleloven, Købeloven, Aftaleloven og Markedsføringsloven.
3.2. Administrator er berettiget til uden varsel at slette annoncer eller fjerne indhold, der alene efter administrators skøn er usande eller vildledende, eller som strider mod gældende lovgivning eller hensynet til modtager af annoncerne eller til Ordrits omdømme i øvrigt, uden der kan rejses krav af nogen art mod administrator.
3.3. Brugeren er i alle tilfælde uberettiget til at markedsføre følgende ikke udtømmende produktkategorier eller tjenester:
- Farmaceutiske og/eller receptpligtige lægemidler,
- Erotiske eller pornografiske produkter eller ydelser,
- Politiske eller religiøse produkter,
- Skydevåben/ammunition eller lignende,
- Kopivarer,
- Software licenser,
- Toldfrie varer,
- Købsauktioner.
3.4. Brugeren er til enhver tid ansvarlig for, at annoncering og salg af brugerens produkter eller tjenester ikke krænker tredjemands rettigheder, herunder ophavsrettigheder eller andre immaterielle rettigheder. Administrator fraskriver sig udtrykkeligt ansvaret for krænkelser af sådanne rettigheder.
3.5. Brugeren acceptere at skadesløsholde administrator for ethvert tab, som administrator måtte lide og erstatte enhver omkostning, herunder rimelige omkostninger til rådgivere, som administrator måtte afholde som følge af, at indhold oprettet på Ordrit viser sig eventuelt at krænke tredjemands ret eller stride mod lovgivningen i øvrigt.
3.6. I forbindelse med annonceringen via Ordrit har brugeren pligt til som minimum at oplyse følgende om produkt og/eller tjeneste:
- reelle og fulde salgspris inkl. moms,
- antal/mængde/omfang, herunder om prisen er pr. styk eller for den samlede mængde,
- Produktet eller ydelsen, der annonces for,
- Eventuelle relevante vilkår for købet,
- Den eksakte tilbudsperiode,
- Eventuel begrænset lager.
3.7. Brugeren må ikke anvende Ordrit som kommunikationsmiddel til generelt at reklamere for eller fremme salget af øvrige produkter eller tjenester, som ikke konkret er omfattet af annonceringen.
3.8. Brugeren giver samtykke til at Ordrit ApS må udstille brugerens annoncer på Google, Facebook, Instagram og andre lignende platforme.
4. Administrators ansvar
4.1. Ordrit er alene en platform, og dermed ikke involveret i selve købstransaktionen mellem slutkunde og brugeren. Administrator er derfor ikke selv sælger eller leverandør af produkter eller tjenester, der annonceres til salg via Ordrit. Administrator er alene aftalepart med brugeren om oprettelse af brugerkonti på Ordrit.
4.2. Det er udelukkende bruger og brugerens slutkunde, der er part i de eventuel indgåede aftaler gennem Ordrit. Administrator påtager sig derfor ikke noget ansvar i forbindelse med evt. misligholdelse af købsaftalen, som formidles ved brugen af Ordrit, herunder for tab, tab af fortjeneste, driftstab, tab af goodwill, forøgede udgifter eller følgetab.
4.3. Administrator er i enhver henseende uden ansvar eller risiko for indgåelsen eller gennemførelsen af købsaftaler gennem Ordrit, herunder indtastningsfejl, opkoblingsfejl, eller om brugerens slutkunde kan eller vil erlægge købesummen, eller om slutkunden i øvrigt fortryder købet i henhold til lovgivningens regler herom.
4.4. Såfremt administrator bliver fundet ansvarlige til trods for de foregående bestemmelser, er administrators ansvar over for brugeren eller nogen tredjemand (hvad enten dette ansvar er opstået kontraktligt, uden for kontrakt, ved uagtsomhed, objektivt ansvar, lov eller anden måde) begrænset til den samlede betaling, som brugeren har betalt til administrator i de 12 måneder forud for den sag, der giver anledning til erstatningsansvar.
4.5. Administrator yder ingen form for driftsgaranti af Ordrit. Administrator har til enhver tid ret til uden varsel at ændre funktionalitet af Ordrit, herunder foretage tekniske ændringer og ændre design, vedligeholdelse m.v.
5. Administrators rettigheder
5.1. Ved sin oprettelse som bruger giver brugeren administrator ret til en ubegrænset, vederlagsfri, og overdragelig ret til at tilgængeliggøre, lagre og vise brugerens annoncer samt til administrators markedsføringsformål.
5.2. Alle immaterielle rettigheder knyttet til Ordrit, herunder men ikke begrænset til samtlige informationer, indtastede data, grafik, design, funktionalitet, program, tekst, tilkommer udelukkende administrator.
6. Betalingsvilkår og abonnement
6.1. Brugeren skal til administrator betale
- ét oprettelsesgebyr i forbindelse med sin oprettelse som bruger af Ordrit, og
- ét fast månedlig abonnement samt
- ét variabel månedlig abonnement jf. punkt 6.5 til 6.7.
6.2. Administrators nuværende priser og abonnementstyper fremgår af administrators prisblad version 1.0.
6.3. Den faste månedlige abonnementsbetaling forfalder månedsvis forud, og trækkes automatisk hos brugerens pengeinstitut ved start af hver månedsperiode.
6.4. Brugeren tilmeldes ved sin oprettelse automatisk til en fast abonnementsbetaling for betaling af det månedlige abonnement via automatisk tilmeldt kontotræk hos brugerens, og brugeren accepterer, at administrator opbevarer brugerens betalingskonto oplysninger, ligesom brugeren accepterer, at der er tale om en tilbagevendende betaling.
6.5. Den variable månedlige abonnementsbetaling forfalder hver den 7. i en måned ved fremsendelse af faktura til brugeren. Den variable månedlige abonnementsbetaling beregnes som en fast procentsats af den af administrator hos brugeren registrerede seneste månedlige omsætning gennem Ordrit.
6.6. Administrators ydelser er leveret samtidig med købet er registreret gennem Ordrit, og administrators ret til variabelt månedligt abonnement fra brugeren påvirkes ikke af brugerens og/eller slutkundens manglende gennemførelse af købsaftalen uanset årsag, eller af slutkundens efterfølgende fortrydelse eller annullering af købet.
6.7. Der vil i ingen tilfælde ske fradrag eller tilbagebetaling af det variable månedlige abonnement, med mindre brugeren kan godtgøre, at købsaftalen ikke blev gennemført som følge af forhold, der udelukkende kan tilskrives administrators uagtsomhed.
6.8. Administrator forbeholder sig ret til at ændre abonnementspriserne på et løbende aftaleforhold med 1 måneds varsel. I så fald vil administrator give meddelelse herom direkte til brugeren til den e-mailadresse, som brugeren har oplyst ved oprettelsen. Hvis brugeren ikke ønsker at være bundet af de nye priser, skal brugeren opsige sit abonnement inden 1 måned fra den dag, hvor meddelelse herom er kommet frem til brugeren. Opsiger brugeren ikke sit abonnement inden denne frist, vil brugeren være bundet af de nye priser fra den dag, de træder i kraft.
7. Persondata
7.1. Brugeren videregiver navn og adresse på de tegningsberettigede i brugeren til administrator.
7.2. Administrators formål/de legitime interesser administrator forfølger med at indhente og lagre oplysninger om de tegningsberettigede personer hos brugeren er sikker verificering af, hvem der handles med. Hjemlen til at indhente oplysningerne er at finde i persondataforordningens artikel 6, stk. 1 litra f. Oplysningerne slettes igen efter aftalens udløb. Oplysningerne videregives ikke til 3. mand og overføres ikke til lande udenfor EU.
7.3. Brugeren er forpligtet til at informere de tegningsberettigede i brugeren om at administrator lagrer deres ovenstående personoplysninger i forbindelse med denne aftale, samt forholdene i pkt. 7.2.
8. Opsigelse
8.1. Aftalen løber 3 måneder ad gangen, og fornys automatisk ved udløbet af hver aftaleperiode. Brugeren kan uden varsel opsige aftalen til ophør ved udgangen af en igangværende aftaleperiode. Opsigelse skal ske skriftligt eller via app'en.
9. Overdragelse eller ændringer af brugerbetingelser
9.1. Administrator er berettiget til at overdrage hele eller dele af aftalen med brugeren til tredjemand.
9.2. Administrator forbeholder sig ret til løbende at ændre disse brugerbetingelser og offentliggøre nye versioner. I så fald vil administrator give meddelelse herom til bruger via e-mail. Den nye version af disse brugerbetingelser træder i kraft en måned efter den dag, hvor versionen er offentliggjort på administrators hjemmeside. Hvis brugeren ikke ønsker at, at den nye version af brugerbetingelserne skal være gældende mellem parterne, er brugeren forpligtet til at give meddelelse herom til administrator inden udløbet af ovennævnte månedsperiode. Brugers meddelelse herom betragtes i så fald som en opsigelse af aftalen.
10. Tvister
Enhver retssag mellem administrator og brugeren skal anlægges ved byretten i Viborg som aftalt værneting i første instans. Administrator er dog berettiget til at anlægge retssag mod en bruger i overensstemmelse med dansk rets almindelige værnetingsregler.
Oplysninger om Attitydes behandling af dine persondata
Ordrit beskytter dine persondata. Det betyder bl.a., at vi forklarer, hvordan vi behandler dine persondata, at vi ikke sælger dine persondata til andre virksomheder og at vi overholder de gældende regler om databeskyttelse.
Nedenfor beskriver vi, hvordan vi behandler dine persondata, hvilke rettigheder du har, hvad du skal gøre, hvis du har spørgsmål etc.
Det er vigtigt for os, at du oplever den højeste grad af gennemsigtighed og tryghed og ikke oplever overraskelser i forbindelse med registrering af dine persondata.
Du bedes derfor læse vores persondatapolitik grundigt igennem og har du spørgsmål omkring vores behandling af dine persondata, er du altid velkommen til at kontakte os.
Hvem er I – og hvordan kan jeg kontakte jer?
Ordrit ApS (CVR: 41998865) er ansvarlige for behandling af dine persondata.
Kontaktoplysninger:
Ordrit
Nygade 22B 1.sal .tv
8600 Silkeborg
Tlf: +45 88 638 638
E-mail: info@ordrit.dk
Web: https://www.ordrit.dk
Hvordan indsamler I persondata?
Persondata registreres kun, hvis du giver disse frivilligt, f.eks. ved at acceptere cookies, ved udfyldelse af vores kontaktformular, ved tilmelding til nyhedsmail eller ved indgåelse af samarbejde med os mv.
Du har altid mulighed for, at trække dit samtykke tilbage. Det gør du ved, at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at sende en mail til info@ordrit.dk
Hvilke persondata indsamler I?
Når du besøger vores webside, indsamler vi ved brug af cookies automatisk oplysninger om dig og dit brug af vores webside. Det kan være oplysninger om hvilken browser du bruger, din IP-adresse, geografisk placering samt din søge- og brugeradfærd på vores webside.
Formålet med at indsamle disse oplysninger om dig, er i forhold til at kunne optimere din brugeroplevelse på siden, samt at kunne foretage målrettet markedsføring, som eksempelvis retargeting via Facebook og Google. Og denne indsamling af oplysninger er nødvendig for at vi kan forbedre websiden samt vise dig relevante tilbud.
Persondataforordningen art. 6, stk. 1 litera f.
I forbindelse med køb eller kommunikation med os på websiden indsamler vi de oplysninger, du selv giver os. Det kan være oplysninger, som navn, adresse, telefonnummer, e-mail, CVR-nummer, betalingsoplysninger mv.
Formålet med indsamlingen af disse oplysninger er blandt andet, at vi kan opfylde og levere den ydelse du har købt hos os. Derudover at kunne overholde lovkrav mht. bogføring og regnskab.
Persondataforordningen art. 6, stk. 1, litera b,c og f.
Ved tilmelding af vores nyhedsbrev indsamler vi oplysning om dit navn og e-mail.
Formålet med denne indsamling er at kunne sende nyhedsbreve til dig, eksempelvis med gode råd eller nye tendenser/teknologier.
Eksempel på data vi indsamler om dig kan være:
- Dine kontaktoplysninger. Afhængig af, hvilken forbindelse det er i, kan det f.eks. være navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, CVR-nummer, betalingsoplysninger mv.
- Oplysninger som indgår i vores korrespondance med dig.
- Via cookies indsamler vi oplysninger om unikt ID, tekniske oplysninger om din computer, tablet eller telefon, IP-adresse, geografisk placering samt søge- og brugeradfærd på vores hjemmeside
Hvem deler I mine persondata med?
Vi deler selvfølgelig kun dine persondata når det er nødvendigt. Vi deler dem med virksomheder, der leverer vores økonomisystem, marketingstjenester der agerer på vores vegne og som f.eks. administrerer og kommunikerer meddelelser, fragtfirma ved levering af materiale samt tilbud og IT-relaterede tjenester f.eks. opbevaring og vedligeholdelse.
Tjenesteleverandører må kun behandle dine persondata i overensstemmelse med vores instruktioner og må ikke anvende oplysningerne til deres egne formål.
Dine persondata vil blive behandlet i EU/EØS. For modtagere, uden for EU/EØS, har vi sikret, at der er tilstrækkelig beskyttelse af dine persondata med såkaldte standardiserede databeskyttelsesregler. Kontakt os for yderligere oplysninger.
Til hvilket formål indsamles mine persondata?
Vi indsamler dine persondata til administration og vedligeholdelse af samarbejde samt til løbende optimering af vores services, indhold, samt markedsføring overfor dig. Vi benytter også persondata til statistiske formål.
Hvordan er mine data sikret?
Uanset om vi behandler dine persondata i forbindelse med et samarbejde eller på baggrund af dit samtykke, vil dine persondata blive behandlet sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.
Dine oplysninger vil selvfølgelig kun blive anvendt til det formål de er indsamlet og vil derefter blive slettet.
Hvilke rettigheder har du og hvordan udøver du dem?
Du har visse rettigheder i forhold til oplysning, indsigelse, ændring, dataportabilitet og sletning, når det kommer til vores behandling af dine personlige oplysninger. Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med.
Hvilke cookies bruger I?
Hvis du vil vide mere om brug af cookies på vores hjemmeside, kan du læse mere her.
Hvor længe opbevares mine oplysninger?
Til at opfylde vores forpligtelser under og efter købet af et produkt: tre (3) år fra datoen for dit sidste køb.
Til bogføring: syv (7) år plus indeværende i overensstemmelse med den gældende lovgivning.
Til alle juridiske forpligtelser opbevares oplysningerne så længe det kræves iht. den gældende lovgivning.
Dine personlige oplysninger vil aldrig blive opbevaret længere end tilladt i henhold til gældende lovgivning.
Træffer I automatiserede beslutninger?
Vi træffer ingen automatiserede beslutninger om dig.
Hvad er cookies?
Cookies bliver anvendt på stort set alle websider for at optimere din oplevelse på siden.
Hvad er en cookie egentlig?
En cookie er en lille tekstfil, som vores webside gemmer på din computer, tablet, smartphone eller lignende, når du besøger vores webside.
Formålet med cookies er at websiden kan genkende dig, ikke som bruger, men din computer ved tilbagevendende besøg.
Det betyder at cookies gemmes i din webbrowser og samler information om din færden på websiden, såsom hvilke sider og funktioner, der besøges med din browser.
Derfor samler cookies ingen personlige oplysninger (som dit navn, adresse eller lignende) om dig. Cookies anvendes overvejende til at udarbejde statistik over din anvendelse af websiden.
En cookie kan derfor ikke indsamle oplysninger på din computer, sprede computervirus eller andre skadelige programmer.
Hvordan blokerer og sletter jeg cookies?
Du har altid mulighed for at slette cookies på din computer eller mobile enhed ved at ændre indstillingerne i din Internet-browser. I de fleste browsere kan dette gøres ved at vælge avancerede cookieindstillinger under internetindstillinger og tilføje Ordrit.dk til listen over de websider, du ønsker at blokere cookies fra. Under internetindstillinger kan du ligeledes slette individuelle cookies eller de cookies, som din browser har gemt.
Hvis du indstiller din browser til at blokere cookies, skal du dog være opmærksom på, at der kan være funktioner og services på vores webside, som du måske ikke kan gøre brug af.
Vejledning til sletning af cookies:
Her kan du finde forskellige guides til, hvordan du kan slette dine cookies på i de forskellige browsere og smartphones:
Hvilken type cookies lagrer vi, og hvad bruger vi dem til?
Hos ordrit.dk anvender vi cookies til følgende formål:
Teknisk funktionalitet – denne type cookies anvender vi, så vi kan huske dine præferencer. Eksempelvis om du har accepteret cookies eller ej.
Trafikmåling og besøgsstatistik – denne type cookies bruger vi primært til at forbedre vores websides indhold og navigation, så vi hele tiden kan optimere vores side i forhold til design, brugeroplevelse og effektivitet.
Individuelt målrettet annoncering – denne type cookies bruges overvejende til at vise dig annoncer, som vi formoder er mest relevante for dig. Dette kan eksempelvis være bannerannoncering på andre websider.
Hvordan bruger vi dine personoplysninger?
Vi videregiver ikke dine personlige oplysninger til tredjepart, medmindre du har givet os samtykke hertil. Ligesom vi aldrig indsamler personoplysninger, uden at du selv har samtykket i at give os disse oplysninger, eksempelvis i forbindelse med registrering, etablering af ny webside, tilmelding af nyhedsbrev med videre. I den forbindelse kan vi indsamle oplysninger såsom navn, adresse, postnummer, e-mail, køn, alder, interesser, holdninger og kendskab til forskellige emner.
Vi gør udelukkende brug af dine personoplysninger til at udføre den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med, eksempelvis et køb.
Derudover kan oplysningerne bruges til at få et større kendskab til dig og de øvrige brugere på websiden. Denne brug kan eksempelvis omfatte undersøgelser og analyser, som har til formål at forbedre vores produkter, tjenester og teknologier samt til at vise dig indhold og reklamer, som er tilpasset dine interesser.
Hvordan beskytter vi dine personoplysninger?
Persondataforordningen regulerer behandling og indsamling af personrelaterede oplysninger – herunder personoplysninger, som indsamles på internettet.
Derfor må vores behandling af dine personoplysninger, ifølge persondataforordningen, kun ske med samtykke fra dig. Og dit samtykke kan til enhver tid tilkaldes, hvorefter vi sletter dine personoplysninger.
Når du har givet samtykke til behandling af dine personoplysninger, har du, ifølge persondataforordningen, ligeledes altid ret til at få oplyst af os, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. I tilfælde af at disse oplysninger er forkerte eller vildledende, har du ret til at kræve de berigtiges eller slettes.
Ifølge persondataloven skal vi opbevare dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Det betyder at vi kun gemmer dine personoplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og at vi løbende kontrollerer vores sikkerhedsforanstaltninger for at sikre at dine personoplysninger håndteres forsvarligt. Men du skal dog være opmærksom på, at afgivelse af dine personoplysninger sker på eget ansvar.
Vi sørger naturligvis for at slette eller anonymisere dine personoplysninger løbende, efterhånden som det formål, de blev indsamlet til afsluttes.
Mener du ikke at dine personoplysninger er blevet behandlet korrekt? Har du altid mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Denne klage indgives til datatilsynet.
Hvordan får jeg oplyst, hvilke personoplysninger i ligger inde med om mig?
Hvis du gerne vil vide, hvilke personoplysninger, der er registreret om dig hos os, skal du blot kontakte os på info@ordrit.dk eller på telefon 88 638 638.
Er der registreret forkerte data, eller hvis du har andre indsigelser, kan du ligeledes kontakte os på ovenstående.
Du har altid mulighed for at få indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataforordningen.
HJEMMESIDEN ER DREVET OG EJET AF:
Ordrit.dk
Nygade 22B 1. sal, tv.
8600 Silkeborg
Tlf.: 88 638 638
E-mail: info@ordrit.dk
CVR-nr.: Ordrit ApS (CVR: 41998865)